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05.11.09

ArmA2: SLX-Mod Update

SLX Banner
Wie uns krazi heute mitteilte, veröffentlichte Solus heute eine neue Version der bekannten SLX-Modifikation für ArmA2. Am meisten wert legt diese Mod auf realistischeres KI-Verhalten, neue Features und Effekte, welche die Atmosphäre im Spiel enorm verbessern.

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Download: SLX Mod - ArmA2
Größe: 13.53 kB Download
Datum: 26.08.09

Changes:

-Improved cover finding effectiveness, units now search for all kinds of objects and compare their size to the object to make sure it's big enough to hide behind.
-Improved dragging feature and made AIs more effective at dragging.
-Tweaked people damage, wounding effects, and AI accuracy for more correct combat outcomes.
-Fixed AI rate of fire and fire mode ranges. AIs should shoot more correctly now.
-Tweaked tank armor for more correct tank battles.
-Removed magic tank radars and gave tanks long range sight.
-Fixed quick pick up dropped weapon action.
-Fixed reload shout with multiple weapons.
-Fixed people in vehicles getting too hurt from crashes.
-Fixed RagDoll addon MP error.
-Fixed AI dodge for cover effectiveness and timing.
-Disabled danger.fsm causing AI to stand still in combat and made AIs move and dodge for cover in combat often.
-AI leaders should always slow down to stick with their group when in combat mode.
-Improved AI bandaging only when out of sight of the enemy.
-Added binocular move speed addon.
-Added tank commanders turning out when firing their turret. And for commander turrets that can be fired from inside, if they can't fire when turned out then they will stay in.
-Made tank commanders fire smoke grenades when hit.
-Added launcher prone addon.
-Readded and optimized shot effects.
-Added moving while lying on steep surfaces.
-Fixed AI healing enemies, they don't shoot the captive.
-Fixed radios on civ groups, only given to groups with rifles.
-Fixed players able to order AI to use players "take weapon" action after dropping their weapon.
-Fixed bad action names.
-Removed turning for wounded people.
-Fixed bandage action still active on dead people.
-Made knife anim slightly slower.
-Fixed GL3 not working.
-Improved GL3 taking cover for vehicles.
-Optimized GL3 some more.
-Fixed some error messages.
-Injured people should not report enemies and AIs should shoot wounded people less often.
-Used a string parsing function from Kronzky. Thanks Kronzky!
-Reduced AI hand grenade ROF.
-Reduced unneeded find cover calls for performance.
-Possibly fixed captives running off when they should follow.
-Fixed some animation issues with AIs getting up from falling and dropping weapons.
-Fixed SINCGARS model UV .rpt errors.
-Fixed pop up target shooting.
-Fixed BIS drag with slx_wounds active.
-Fixed dragging/moving people and objects into vehicles.
-Added animal death sounds.
-Fixed some missing speech. All questions in all english voices work.
-Changed fire effect to work better under lag.
-Changed bullet trace effects.
-Made impact effects lighter colored.
-Slightly raised car and helicopter tail rotor armor for better survivability.
-Added a small wait to danger.fsm so that it doesn't eat up all of the cpu cycles and cause all other effects to lag for a long time when AIs detect lots of shots fired.
-Optimized some effects for low fps situations.
-Made AIs not drag someone if they are in direct line of sight of a very close enemy.
-Made SLX Wounds hit effect into .sqf function for better optimization.


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8 Kommentare anzeigen


05.11.09 um 15:13 Uhr

nightbringer


Registriert: 24.04.2009
Kommentare: 31

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klingt alles ganz lecker.. ich hoffe dieses addon wird in ace2 verbaut!
wird sich sonst zu viel überschneiden, und das dumme mit so vielen tollen änderungen ist ja immer: viele andere addons werden somit nicht kompatibel sein..
schade.
05.11.09 um 16:38 Uhr

deslok


Registriert: 15.01.2009
Kommentare: 43

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Danke für den MOD, aber bei mir hängt der so 2 sec und dann gehts für eine unbestimmte Zeit weiter, dann hängt es sich wieder auf für 2 sec. Das kann ganz schön nerven. Manchmal hat man auch den anschein, es lagt wie im Multiplayer, wobei ich alleine die Ki versucht habe auszuprobieren. Die KI macht nicht wirklich was kluges.
Das wegziehen von Kameraden ist aber cool gemacht.
Noch nicht alles getestet...
05.11.09 um 20:48 Uhr

arma2

Gast


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Geil! Der Beste Mod ever! ...und weit aus besser als der ACE!

@ deslok

Sind da zufällig immer exakt 10 Sekunden dazwischen? ;-) Das liegt an der Grafikkarte und daran das der VRam voll ist.... ist totaler Mist, aber mit ner Graka mit höherem Vram hab ichs wegbekommen. 8800GTS vs 8800 GTX

@ nightbringer

Also bei mir ist das voll kompatibel bisher. Gerade wichtig ist für mich die SGE CTIs und da knallt das voll rein! Im wahrsten Sinne. Fast 10 Jahre CTI Erfahrung und die KI ist trotzdem noch oft klüger bzw. zumindest fast gleich gut wie ich selbst. :-D Harr Harr
06.11.09 um 04:16 Uhr

krazi


Registriert: 06.07.2008
Kommentare: 7

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kann nur sagen:
@cba;@vop;@jtd;@slx;@tracers

und dass Spiel spielt sich schon echt klasse :)
06.11.09 um 06:20 Uhr

Stratego

Gast


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Ein klasse Mod wenn dieses ständige wiederkehrende ruckeln nicht wäre. Ohne diesen Mod habe ich das ruckeln nicht.
06.11.09 um 07:15 Uhr

arma2

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@ Stratego

Das muss eine inkompatibilität deiner Mods sein. Mit dem 1.4 Patch und der Reihenfolge in der Verknüpfung funktionierts Problemlos im SP und MP und Editor.

"C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2\arma2.exe" -nosplash -cpuCount=2 -maxmem=2047 -mod=@SLX;@SGE;@CBA

Wichtig ist halt das SLX immer zuerst ist und CBA immer zuletzt. Meine Erfahrung.
06.11.09 um 10:37 Uhr

Rush

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Registriert: 30.05.2009
Kommentare: 4

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Hi,

hmm bei mir kommt beim Starten dauernd ich müsse den Event Handler auf v 1.8 updaten. Hab aber die neue v1.9 drauf.

Gleicher fehler kommt auch mit der v 1.8.

Ich schnalls grad ned..
07.11.09 um 05:00 Uhr

dragon6400


Registriert: 31.07.2009
Kommentare: 4

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Hi,

also bei mir ruckelts auch durchgehend sobald ich SLX laufen lasse, egal in welcher Reihenfolge ich es starte, es ruckelt.

Vlt. liegt es am Betapatch kp...