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30.11.10

ACRE Update auf Version 1.1

ACRE

NouberNou veröffentlichte in den BI Foren eine neue Version seines Advanced Combat Radio Environment Mods.
Nach weiteren Stabilitäts Upgrades hat diese Version nun auch ein paar nette Features zu bieten. Jetzt ist es zb möglich sogenannte "Buddy Radios" zu nutzen. Das heißt das sich ein anderer Spieler in dein Funkgerät reinklicken kann und es mit nutzen kann.

Die vollständige Changelog findet ihr unter weiterlesen

Wer ACRE noch nicht kennt für den gibt es hier nochmal eine kurze Zusammenfassung.
ACRE stellt eine Verbindung zwischen TS3 und ArmA2(OA) her und simuliert so eine realitäts nahe Kommunikation im Spiel.

Dadurch ist es zb möglich deine Kammeraden im 3D Sound um dich herum zu hören und je nach Entfernung werden diese lauter oder leiser seien. Desweiteren bietet ACRE ein eigenständiges Funkgerät mit wählbaren Frequenzen und Signalstärken. Diese Signalstärke wird allerdings durch das Terrain und die Wetterverhältnisse geschwächt oder fehlt gar ganz aus.
Soll heißen... steht ein Trupp hinter einem Berg und versucht einen andren Trupp der auf der anderen Seite des Berges steht anzufunken wird dies nicht klappen da die Funkwellen nicht durch den Berg durchkommen.


Download: ACRE Version 1.1
Größe: 1,9 MB Download
Datum: 30.11.10

Changelog

* Fixed bug where multiple action menu items would appear for buddy radios
* Fixed re-entrance code to handle non-thread-safe FMOD
- This should drastically, if not eliminate, the infamous "TS3 Hang"
* Fixed a bug where you could open unlimited radio list windows
* Fixed self-squawk to be spatialized to that radio's settings
* Fixed multi-PTT where first-talk would not spatialize correctly
* Added setCurrentRadioState
* Added getDefaultChannels
* Added getDefaultPowers
* Added setTxInfo (clone of setRadioState)
* Added setRadioState
* Added getRadioState
* Added getCurrentRadioState
* Added getCurrentRadioList
* Updated wiki documentation on functions
* remote radio usage, or "buddy radios", or "radio sharing", has been re-written
* You can walk up and "Use a radio". this will block the remote person from using the radio until:
- 1. you run out of range (2m)
- 2. He "forces" a stop
- 3. You stop using it
* Radio state (knobs, buttons, freq, power) now persists with buddy radio usage
- Example: You run up, use a radio, change to CH5, and stop using. The other person see's it too.
* Buddy radio's now fully supports using radio's off of an AI's back
* Radio distortion now only shows up in the ear you have set for spatialization
* Fixed RC bug where the 148's icons looked like the 343's
* 148's now have a custom icon
* Rebuild version number desc.
* Fixed bug where sometimes you couldnt hear people
* Fixed "You cannot play/edit this mission;" acre_sys_compat_ace error
* Fixed bug where you would crash if 2 people talked/stopped talking at the same instant
* Added a (disabled version) of AI static alerting
* Fixed a bug where intercom attenuation wasnt working
* Fixed broken Multi-PTT
* Began buddy-radio/deployable rewrite (disabled at the moment)
* Fixed a bug where radio spatialization scripting was erroring (thanks Dslyecxi)
* Implemented radio spatialization
- You can change where a radio is "heard" by using cntrl+shift+left/up/right respectively.
- This will stay for that current radio until it is dropped
* Implemented multiple PTT keys
- Assignable via the userconfig, you can now use the radios as they are in the order in your radio list
- When pressing the multi-PTT key, it begins broadcasting and switches your active radio to that radio
- You can then use your default "broadcast" key to continue broadcasting with that radio, or switch to another
* Changed Ts3 connection warning to only go off in multiplayer
- http://dev-heaven.net/issues/14971
* Fixed a bug where the volume wasnt displaying on the PRC-148
- http://dev-heaven.net/issues/15008
* Fixed a bug where the ESC button acted like the MODE button on the PRC-148
- http://dev-heaven.net/issues/15007
* Fixed an issue where you could squawk/broadcast after dropping a radio.
- promise, its fixed this time
- http://dev-heaven.net/issues/14649
* Made multiple improvements/fixes to the current API functions
- isRadio, isBroadcasting, isSpeaking, hasRadio all fixed
* Added setRadioSpatial and getRadioSpatial API functions
* Vehicle crew attenuation is now based on whether a crew member should have an intercom system
- They will sound "in your head" if they have intercoms; not just louder but still directional like it was
* Added a new 3d rolloff parameter; how far someone can hear you is now scaled logarithmically based on your volume
- If you talk louder, your voice travels further. If you whisper, it travels a short distance
* Changed the default radio, e.g. ItemRadio, to add a PRC-343 instead of a 148


4 Kommentare:


03.12.10 um 01:31 Uhr

[HSP] NoFu


Registriert: 13.04.2003
Kommentare: 88

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Dieses Addon ist ein MUSS für jeden, der den Multiplayer liebte und Atmosphäre haben will !
03.12.10 um 04:42 Uhr

brenner83

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Registriert: 06.10.2008
Kommentare: 1

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Auf jeden fall ist recht geil !!!
03.12.10 um 10:52 Uhr

KidDynamite


Registriert: 01.12.2006
Kommentare: 171

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Best Addon 2010. Geht kein Weg mehr dran vorbei.

Einfach nur genial!
13.12.10 um 05:49 Uhr

Grey Wolf

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Registriert: 22.11.2006
Kommentare: 105

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Leider ist diese Version extrem instabiel. Die vorletzte Version (Beta) war bei vielen Spielern wesentlich stabieler.

Dabei ist nicht genau zu klären ob es an TS oder ACRE liegt.

Der Mod ist absolut Stimmungsfördernd, aber was nutzt es, wenn die Spieler alle 2-5 min. auf den Desktop switchen müssen, um TS2 neu zu starten...

:(

Schade...

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