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ArmA2 Patch 1.02 (Updated Build 58134)

26 Juni
a2\_mini
Wie bereits angekündigt, hat Bohemia Interactive nun den 1.02 Patch um die neuen Funktionen und Fixes der Demoversion erweitert.
Das Update kann über alle bisherigen Versionen drüberinstalliert werden, und im Multiplayer sind die beiden 1.02´er Versionen miteinander kompatibel. Eines der Highlights ist das nun funktionierende Anti Aliasing im Zusammenspiel mit aktivierten Schatten.
Zitat von Maruk:
Few notes:
  • our main reason to release an updated 1.02 version is newly implemented full support for anti-aliasing in this build that we believe increases visual quality significantly without any major performance impact
  • this patch is compatible with all previously released versions (1.00, 1.01 and 1.02)
  • all versions 1.02 remain compatible in multiplayer and also savegames from various versions 1.02 are compatible so the transition process to this updated version 1.02, build 58134 should be as seamless as possible for all users

  • Change log for build 58134 from the previous patch 1.02:
  • Fixed localVRAM detection on Vista x64 systems with 8 GB RAM and more
  • Enabled MSAA in Video options
  • Fixed possible crash in Radio target reporting for NULL target
  • Fixed DOF always enabled on game start.
  • Added safeguard againg frequent reset into RequestFlushMemory as well.
  • Improved Cannot create surface Rpt messages.
  • Relaxed reset recovery conditions to that "profylactic" reset happens less often.
  • HC command - enabled page selection
  • Commandline parameter -netlog available in retail version again
  • Editor fix: modules info serialization
  • Fix: weapon fire effects in MP

Dateigröße: 121 MB
Autor: Bohemia Interactive
Datum: 26.06.09
Downloads: 10557
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StoV VoiceStop

25 Juni
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// StoV_VoiceStop - liesmich.txt
// 09-06-24 [Loox
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//===Beschreibung:
Dieses Addon mach eure KI Kollegen komplett mundtot und
lässt sie zudem schneller auf eure Befehle reagieren.


//===Installation:
1. Kopiert diesen Ordner "@StoV_VoiceStop" in euer ArmA² Hauptverzeichnis.
2. Ändert eure Startverknüpfung, bspw. "E:\ArmA2\arma2.exe -nosplash -mod=@StoV_VoiceStop"
3. Das wars schon ;)


//===Infos:
Fragen bezüglich des Addons könnt ihr gerne in unserem Forum stellen.
http://forum.storiedveterans.de/


//===Hinweis:
Ich/Wir übernehmen keinerlei Haftung für eventuelle
Schäden an eurem System. Was bei sachgemäßer Benutzung
nicht passieren sollte. :)

//=======================================================
// Storied.Veterans [StoV] [Loox
// http://www.storiedveterans.de
//=======================================================

Dateigröße: 5.9 kB
Autor: [Loox
Datum: 25.06.09
Downloads: 430
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ArmA2 Demo

25 Juni
ArmA2 505
Offizielle, englischsprachige Demoversion von ArmA2. Die folgende Liste gibt einen kurzen Abriss der enthaltenen Features, Spielmodi und Möglichkeiten.
  • Boot camp (Basic Training, Parachute Jump, Helicopter, Team, High Command, Construction)
  • zwei SinglePlayer Missionen (Trial by Fire & Death Valley) sowie vom Wizard generierte Maps
  • eine Benchmark Mission
  • limitierter Mission Editor (speichern/laden nicht möglich)
  • zwei 16 Spieler PvP Karten und eine 6 Spieler Coop & versch. vom Wizard generierte Maps

Dateigröße: 2500 MB
Autor: Bohemia Interactive
Datum: 25.06.09
Downloads: 81219
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SAP Clutter

23 Juni
sap\_clutter
Sgt.Ace setzte für euch den Rasenmäher an und hat die Chernarussischen Gräser und Farne ein wenig gestutzt. Diese Maßnahme schafft etwas Linderung für alle die sich von der KI in Sachen Durchblick stellenweise veralbert fühlen, aber dennoch nicht komplett auf das schöne Grasgeflecht verzichten möchten.

Links das Original, rechts die überarbeitete Variante
sap\_clutter


Dateigröße: 3 kB
Autor: Sgt.Ace
Datum: 23.06.09
Downloads: 1267
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ArmA 2 - Windows Standalone Server 1.02 BETA

19 Juni

ArmA 2 - Windows Standalone Server 1.02 BETA


Dateigröße: 4.2 MB
Autor: Bohemia Interactive
Datum: 19.06.09
Downloads: 584
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ArmA2 Patch 1.02

19 Juni

The official update for ARMA 2 version 1.00 or 1.01.



Zitat von Maruk:
Version 1.02 Highlights

* Improved AI driving skills
* Lowered enemy AI skills for regular and recruit difficulty levels
* Improved Micro AI tactics, attack in pairs, path limiting to avoid passing through walls.
* Fixed multiplayer session NAT negotiation
* Improved game stability (various crash opportunities fixed)
* Multiple save slots supported
* Improved terrain shape beyond map borders
* Various campaign and localization fixes and improvements
* Modules (F7) support added in the Mission Editor
* Added option to disable various post-process effects (bloom, blur etc.)

Dateigröße: 120.68 MB
Autor: Bohemia Interactive
Datum: 19.06.09
Downloads: 6845
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Revive Script

19 Juni
norrin\_revive
Macht aber nix, brauchen wir nämlich nicht.
Denn zum Glück gibt es norrin. Sein Revive Script aus ArmA1 könnte praktisch als Vorgänger der San-Module in A2 bezeichnet werden. Das beste daran ist, sie funktionieren! Nicht nur lassen sich hiermit verwundete Gefährten in Sicherheit ziehen, es gibt auch viele optionale Features wie etwa Spectating Script, Bestrafung von Teamkillern, etc.

Nun ist sein geniales, Teamplay förderndes, Script auch für ArmA2 erhältlich. Weitere Versionen werden folgen, aber diese funktioniert bereits gut.
Dateigröße: 266 kB
Autor: norrin
Datum: 19.06.09
Downloads: 418
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LandTex

15 Juni
zyco veröffentlichte in unseren Foren sein LandTex Addon welches einige der Teppiche auf Chernarus aufpeppt. Neben einer Überarbeitung der gesamten Küstenlinie und der vorgelagerten Inseln, hat er die übrigen Texturen insoweit überarbeitet, daß sie etwas weicher aussehen, mit weniger ins Auge stechenden Pixel-Häufchen.
a2\_landtex #1a2\_landtex #2
a2\_landtex #3a2\_landtex #4

Dateigröße: 219 MB
Autor: zyco
Datum: 15.06.09
Downloads: 2742
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Littlebirds

14 Juni
arma2\_littlebirds
Da in A2 nun das USMC anstatt der Army die Schirmherrschaft übernahm, fehlen leider auch einige liebgewonnene Fahrzeuge. Eines davon, der Littlebird!

Cyborg11 vermisste ihn gar sehr, also nahm er sich kurzum die ArmA1 Samplemodels zur Hand, und konvertierte den enthaltenen kleinen Vogel für A2.
Dateigröße: 4.99 MB
Autor: Bohemia Interactive / Cyborg11
Datum: 14.06.09
Downloads: 864
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Vopsound 2.0 Config-Fix

13 Juni
Config-Fix für den VopSound 2.0:

Vopsound 2.0 ArmA2

- remote artillery is now working
- player controlled artillery with Arty Module placed is now working
- config cleaned up
- signed
Dateigröße: 25.4 kB
Autor: vo.2 [Halle44]
Datum: 13.06.09
Downloads: 1349
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Footmunch/eddyD F-16 für ArmA2

13 Juni
Footmunch und eddyD haben in den BI-Foren ihre F-16 herausgebracht. Es handelt sich hierbei um ein Armed-Assault Addon, das für ArmA2 überarbeitet wurde. Das Addon beinhaltet vier Variationen: F-16 Multirole, CAP, Bomber und AGM.

Footmunch/eddyD F-16\_2
Dateigröße: 8 MB
Autor: Footmunchs/eddyD
Datum: 13.06.09
Downloads: 774
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Move to helicopter door and fire

10 Juni
norrin\_attachTo #4
Practical uses of the AttachTo command Part 4

Description
A script that allows you to move from the seat position within a UH-1 to the door way so that you can fire outside while the chopper is moving.

Download
http://norrin.org/downloads/ArmA2/attachTo/heliDoor.utes.rar

To implement in your own missions
1. Copy the heliDoor folder from the test mission into your mission file.
2. Create a UH-1 in the editor and name it, , then in the chopper’s init box put:nul = [this] execVM "heliDoor\heliDoor_init.sqf";
3. Create a player in the editor and name it.

To use:
1. Get in the chopper once inside you should get an action that allows you to move to the left or right door
2. To aim: bring up the iron sights and hold the alt key to move your aim point around
3. Press "R" to reload
4 Press "INSERT" to move back to your seat - NB you will need to do this to disembark the chopper

Limitations
If the chopper is accelrating or decelerating hard you may bob around a bit inside while at the doors and may not be able to shoot - unfortunately this is a limitation of the

attachTo command. When in level flight it seems to work really nicely.

Test Mission
Get in the back of the chopper and then move to the door (you can also do this while in flight). Order the pilot to move to a position on the map. Try moving to each door and

back again.

Tested
On a dedicated server by myself
Dateigröße: 5 kB
Autor: norrin
Datum: 10.06.09
Downloads: 175
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Put car in C-130

10 Juni
norrin\_attachTo #3

Practical uses of the AttachTo command Part 3

Description
A script that allows you to put a car or hummer etc in the cargo section of a C-130, fly it round then unmount the vehicle.

Download
http://norrin.org/downloads/ArmA2/attachTo/Hercules01.utes.rar

To implement in your own missions
1. Copy the mountOnC130 folder from the test mission into your mission file.
2. Create a pick-up in the editor and name it, , then in the C130's init box put:nul = [this,"car"] execVM "mountOnC130\mount_vcl_init.sqf";
3. Create a player in the editor and name it.
4. Create a car of some sort in the editor.

To use:
1. Move close to the rear of the C130 make sure a car is close at hand and then use the action: "Load vehicle on C-130"
2. You can then fly around.
3. Get out of the plane then "Unload Vehicle".

Tested
Dedicated server by myself

Other Notes
You can probably put just about anything into the C-130, just makes sure you put the correct class in the C130's init box line, you may also need to change this line _mountVcl attachTo [_vcl,[0,0,-2]]; in the mount_vcl.sqf which you can find in the mountOnC130 folder.
Dateigröße: 2 kB
Autor: norrin
Datum: 10.06.09
Downloads: 228
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Put Bike in pick-up

10 Juni
norrin\_attachTo #2

Practical uses of the attachTo command Part 2
revision 1 (080609)

Description
A script that allows you to put a bike on the back of a pick-up, drive it round then unmount the bike.

Download
http://norrin.org/downloads/ArmA2/attachTo/loadOnTruck01.utes.rar

To implement in your own missions
1. Copy the mountOnVcl folder from the test mission into your mission file.
2. Create a pick-up in the editor and name it, , then in the trucks init box put:nul = [this,"bicycle"] execVM "mountOnVcl\mount_vcl_init.sqf";
3. Create a player in the editor and name it.
4. Create a bike in the editor.

To use:
1. Move close to vehicle make sure a bicycle is close at hand and the use the action: "Mount on Vehicle"
2. You can then drive around - note the bikes pedals go around as you drive the car. :)
3. Get out of the car and "Dismount bike from car".

Tested
Dedicated server by myself
Dateigröße: 2 kB
Autor: norrin
Datum: 10.06.09
Downloads: 101
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Scripted Ride On APC

10 Juni
norrin\_attachTo #1

Practical uses of the attachTo command Part 1
© JUNE 2009 - norrin

Description
Suite of scripts that allows up to 4 players to ride on the top of an APC. From there they can stand, crouch, turn around, shoot reload and disembark

Download
http://norrin.org/downloads/ArmA2/attachTo/onTop2.utes.rar (Updated 080609)

To implement in your own missions
1. Copy the sitOnTopVcl folder from the test mission into your mission file.
2. Create an AAV in the editor, name it (eg. AAV1), then in the APC’s init box put: nul = [this] execVM "sitOnTopVcl\mount_vcl_init.sqf";
3. Create playable units and name them in the editor.

To use
1. Run up to the AAV and you will get the option to ride on top.
2. Once you are on top and attached you can;
a/ turn around using the “delete” and “end” keys
b/ disembark using the insert key – this will unattach you from the vehicle and you can just walk off using the “W” key.
c/ reload using the “R” key
d/ aim and target within a limited arc, bring up the iron sites, the use the “alt” key to move your aim around – for gross changes in direction use the turn around keys listed above.

Tested
On a dedicated server but without multiple players

Hopefully something similar will be applicable to choppers and I'll start work on that next week
Dateigröße: 3 kB
Autor: norrin
Datum: 10.06.09
Downloads: 171
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Vopsound-Keys für ArmA2

07 Juni
Vo.2 reichte heute die Keys für den Vopsound 2.0 nach. Enthalten sind Server- und Clientkeys.


Vopsound 2.0 ArmA2
Dateigröße: 4 kB
Datum: 07.06.09
Downloads: 2120
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Kegetys no blur / no bloom

06 Juni
This mod disables the motion blur and optionally the "bloom"
postprocessing effects from ArmA 2 game version v1.01 final.
Disabling these effects seems to increase the performance
a bit as well

To install, extract this archive to your ArmA 2 v1.01 install
directory. Then add the following parameters to your ArmA 2
launch shortcut:

To disable motion blur only:
-mod=noblurA

To disable motion blur and bloom:
-mod=noblurB
Dateigröße: 1,32 MB
Autor: Kegety
Datum: 06.06.09
Downloads: 7339
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Vopsound 2.0 für ArmA2

06 Juni
Einen Tag früher als angekündigt veröffentlicht vo.2 die erste Version des Virtual Operation Soundmods für ArmA2! In diesem Soundmod haben hierbei Sounds die BIS aus Armed-Assault in ArmA2 übernommen hat höchste Priorität. Bislang wurden hauptsächlich die Sounds der Footsteps, fast aller Handfeuerwaffen und Explosionen durch hochwertigere ersetzt. Darüber hinaus nahm sich vo.2 der Soundbalance an, die er auch komplett überarbeitet hat.

Vopsound 2.0 ArmA2
Dateigröße: 122 MB
Autor: vo.2 [Halle44]
Datum: 06.06.09
Downloads: 6229
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Dedizierter Server, Windows (Version 1.01, Beta)

05 Juni
Dies ist die Beta Version der dedizierten Serversoftware für ArmA 2 1.01 (Final).
Dateigröße: 9 MB
Datum: 05.06.09
Downloads: 841
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ArmA2 Patch 1.01 (Final, Deutsch)

05 Juni
Der finale Patch 1.01 für die deutsche Version von ArmA 2. Einige der wichtigsten Neuerungen:

  • Behebt Fehler in der KI Routine (KI reagiert nicht)
  • Stabilere Scripts in der Kampagne
  • Behebt einige Abstürze, Texturenflackern und verbessert die Performance

Die Installation über den Beta Patch ist laut Entwickler möglich.

Patch 1.01 Final [Sammelthread] - Forendiskussion
Dateigröße: 99 MB
Datum: 05.06.09
Downloads: 35133
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